Kirkehøjskole

Så er forårs programmet for 2024 klar, fyldt med gode foredrag.

Kirkehøjskole i Brøndby er oprettet i 2001 og har arrangeret højskoledage og andre kurser siden 2002. Formålet er at tilbyde folkeoplysning og debat/samtale om kristendom. Alle kan deltage uanset kirketilhørsforhold. Bag kirkehøjskolen står en forening stiftet ud fra de fire folkekirker i Brøndby Kommune.

I alt er der tre foredrag på en sæson fordelt på kirkerne i Brøndby kommune. Foredragene finder sted på lørdage i tidsrummet fra kl. 11.00 til kl. 15.00. Der vil blive serveret frokost undervejs.

I Kirkehøjskolens program kan man læse om emnerne for foredragene. Et program kan afhentes i en af de fire kirker i Brøndby Kommune, der står bag Kirkehøjskolen. Brøndby Strand Kirke, Brøndbyøster Kirke, Brøndbyvester Kirke og Nygårdskirken.

Vedr. priser for deltagelse, se programfolderen:

forside, kalender

Tilmeldingsfristen fremgår af folderen. Tilmeldingen finder sted via mail eller telefon til Dorte Sonne Hansen. Kontaktoplysningerne kan findes på folderens bagside. Kursusgebyret for foredragsrækken er 300 kroner pr. deltager, som senest betales ved det første foredrag. Prisen for kun at deltage i et enkelt af foredragene er 150 kroner. I kan finde flere oplysninger i Kirkehøjskolens folder eller ved at kontakte Kirkehøjskolens formand, næstformand eller vores ansvarlige for tilmeldinger. Kontaktoplysningerne kan findes på folderens bagside.
Enhver, der har betalt kursusgebyret på 250 kr. pr. kursussæson og har deltaget i mindst en af kursussæsonens foredragsrækker, er medlem af Kirkehøjskolen i Brøndby og har dermed adgang til forårets generalforsamling med opstillings- og stemmeret.

Kontaktpersoner:
Sognepræst Peter Sander, Brøndby Strand Kirke (Formand)
Tlf:. 29 41 42 47
E-mail: pes@km.dk

Sognepræst Victor Sejersdal Petersen, Brøndbyvester Kirke (Næstformand)
Tlf:. 43 46 08 03
E-mail: vspe@km.dk